fredag 30 juli 2010

mina bebisar.

i förrgår var jag hos mina små kusiner, alma och elsa. de är 3 respektive 1½ år gamla. det är inte mycket som gör mig så glad som att träffa dem, och det är himla synd att det inte blir oftare. det bästa jag vet är att få dra med alma på lite ensamtid och skämma bort henne. lillasyster drar rätt mycket uppmärksamhet annars. typ den sötaste ettåringen i världen. och hennes smeknamn är terrorelsa.

elsa satt i sin mormors knä i bara blöja och napp och var lite pömsig sådär. jag klappade henne på magen och kinderna och pratade lite lugnt med henne om hur söt hon är och sånt. och så helt plötsligt så tog hon ur nappen och lutade sig fram och gav mig en riktig smällkyss rakt på munnen. jag kommer nog leva på det väldigt länge.

alma fick tablettaskar av mamma (elsa också såklart) och tyckte att jag skulle ha en av dem. jag gav såklart tillbaka den men för en 3-åring med en syrra som vill ha allting så är det nog rätt stort.

ganska ofta önskar jag att de var mina barn. faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar