torsdag 1 juli 2010

för att fortsätta med deppet.
















i min familj äter vi skaldjur typ all the time. kräftsäsongen för oss pågår från 1 januari till 31 december. och det är ju bra och gott och nyttigt och allt det där. det känns verkligen hemma. så häromdan såg jag en bild på kräftor och magen liksom vände sig. jag har ju slutat äta fisk och kött för det mesta men har ändå kunnat äta skaldjur. nu tror jag att det kanske är slut på det. för jag tycker så himla himla synd om de små stackarna. vi får väl se när jag är hemma hur det går. om jag petar i mig kräftor eller om jag får sitta och tugga på en ostmacka. jag som bara skulle sluta med kött för att må bättre med magen och så, nu har det visst gått så här långt. så kan det gå.

ps. kräftan på bilden är i högsta grad levande. ds.

2 kommentarer:

  1. Är du säker på att han lever helt, han ser lite rödlätt ut. Kanske har halstrat honom lite bara.

    SvaraRadera
  2. den lever visst det din muppster.

    SvaraRadera