torsdag 1 juli 2010

dagens södertälje.

mord i ronna. två människor döda varav en fotbollsspelare i assyriska. det är sjukt vilka kontraster det finns. bara en bit bort, utanför södertälje, växte jag upp. där är det värsta som händer småkillar med trimmade moppar som låter för mycket, bortsprungna hundar och en och annan tonårsfylla. nu sker det ju säkert massor vi inte får se bakom stängda dörrar, men om jag får generalisera lite. det gör mig sorgsen i alla fall att min hemstad är ett sådant kaos.

2 kommentarer:

  1. Man får tacka sossarnas politik för de invandrarghetton de skapat. Bryr de sig?
    De har iaf säkra röster så att de själva kan göra karriär.

    SvaraRadera
  2. jag måste nog säga att jag anser mig själv alldeles för oinsatt i politik för att ge mig in i den diskussionen. jag vet inte ens vilka jag hejar (röstar?) på i valet, ingen verkar ju göra rätt. men kudos till dem som har koll!

    SvaraRadera