söndag 4 juli 2010

intronet?


















det är ju jättekrångligt att hålla i gång bloggen när jag far och flänger så mycket. imorgon ska vi skaffa oss ett ordentligt internet, sånt bärbart. jag har redan ett men dels är det jättedyrt för det är sånt man fyller på, sen funkar det inte jättebra ute på landet och så. sjukt vuxet egentligen, nu ska jag och min blivande sambo fixa internet som vi ska dela på. bladiblabla. så nu spånar vi på vad vi ska hitta på för barnsligt för att väga upp det här. hittills: göra bomben från en brygga en gång i veckan resten av bindningstiden; skaffa en fisk och kalla den bajskorv (fast vi kom på att det är ju att stadga sig och det är också vuxet).

nu vill jag inte skriva mer om det. nu vill jag skriva om fiskar. jag tänkte skaffa en fisk i en skål. eller ett väldigt, väldigt litet akvarium. jag kan inte leva utan husdjur och det är förbjudet att ha pälsisar där vi ska bo, så det blir en fisk. eller fesk som martin säger. och sen ska han vara feskagobbe. och ovanför skålen ska vi hänga våra feskegobbetavlor som vi har. åh vad fint det här kommer bli hörrnini.

pöss! (höll på att skriva pöls, som i pölsa men jag är ju veggo så det funkar inte.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar