fredag 9 april 2010

om det här med att ha en blogg.

det är jättespännande att blogga tycker jag. för jag får pracka på människor alla mina tankar och tyckningar och det är ju inte direkt någon som kan säga emot. och då slipper ju martin en del av tjatet, fast istället tjatar jag hål i huvudet på honom om bloggen. vad är bäst egentligen?

jag tycker att det är lite läskigt med en blogg också. jag kan ju inte bestämma vem som ska läsa och det finns ju alltid vissa grejer jag bara vill berätta för vissa men inte för andra. så dem får jag ju hålla tyst om. hej mormor! nejdå jag skojar bara, mormor får höra allt. coolt förresten att hon läser. anyhoo, jag försöker hålla det rätt personligt men oprivat. inget sex, knark, fylla och drama här inte. mina sjukor får ni ju dock i överdos.

det är ju ändå rätt många som läser, och det gör mig nervös. så nervös att jag inte visste om jag skulle fortsätta. men så var det 2 grejer som gör att jag vill fortsätta. först att mormor läser. hej mormor! och så fick jag en snäll kommentar. lyckan!

och så the obvious då, bekräftelsen och uppmärksamheten. jag som kan vara rätt blyg stormtrivs med att få uppmärksamhet på det här sättet. jag behöver ju inte ens sjunga inför folk. och så får jag lägga upp idolbilder på mig själv. precis som carola.

4 kommentarer:

  1. haha fyfan för den där bilden! Sensory overload....men söt :)

    SvaraRadera
  2. söt? haha den är helt fruktansvärd. skulle bara testa den funktionen på min webcam. och så ville jag prove a point att på sin egen blogg får man göra vad man vill. men shit vad jag vill ta bort den, så himla skämmigt.

    SvaraRadera
  3. Åh. Får jag ha den som min bakgrundsbild på datorn?

    SvaraRadera
  4. du får det. så himla fördelaktigt för dig också, för då när dina kompisar ser det så kommer de tycka att du är en god människa som är så bra vän med en begåvningshandikappad.

    SvaraRadera