onsdag 14 april 2010

another morning i pk-landet.

jag sitter i min säng och tycker synd om. någonting jag ägnar väldigt mycket tid åt. just nu är det fiskar jag tänker på. för fisket som det är nu är inte okej. jag har slutat äta kött helt och hållet, men ändå ätit en del fisk. köttet slutade jag med för att må bättre i kroppen, och det gör jag faktiskt. innan tyckte jag inte ens om fisk, men nu är det mitt huvudsakliga proteinintag. men det är faktiskt inte okej att äta fisk. så jag slutar. det går att få i sig protein genom bönor och ost och keso och så. tanken på att bidra till miljöförstörelse genom att stoppa i mig någonting ger mig kväljningar. dock är inte all fisk förbjuden, här finns en lista på vilken fisk som är okej att äta. och här finns många anledningar till att tänka till och inte låta vinstdrivna människor förstöra världshaven och ekosystemet.

nu är det ju grillsäsong och jag trodde att jag skulle sakna grillat kött jättemycket, men igår när vi grillade körde jag och andreas på grönsaksspett. funkade asbra, tror att det är själva grillsmaken som räknas faktiskt.

ps. alla måste få ha sina dirty sins. jag dricker cola, vilket kanske inte är helt okej. ibland handlar jag på h&m. och jag tänker faktiskt fortsätta äta sushi då och då, nu när jag väl lärt mig tycka om det. här i lund finns det ett ställe som bara serverar "okej" fisk på sin sushi. men jag lär säkert äta annan också. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar