tisdag 23 mars 2010

onödiga fakta #3-27.

3. jag har aldrig druckit kaffe. för, usch!
4. jag kan vicka min ena tå åt alla håll, från sida till sida och inte bara framåt som det ska vara.
5. jag har aldrig vart på snusen, aldrig rökat en cigarr, hallelujah! hehe, skojar bara. men jag har aldrig rökt cigarr.
6. mitt bästa pålägg är messmör. det är jag och hurtigbullarna i norrland.
7. jag har ungefär 60+ klänningar. det är lite som en sjukdom.
8. jag har en extrem självbevarelsedrift. till exempel brukade jag älska att åka skidor och äta kött, men när jag blev för sjuk för de två grejerna tappade jag helt enkelt lusten till det. life is a funny thing.
9. jag har aldrig blivit dumpad, och jag är inte så säker på att det är en bra grej.
10. första gången jag blev full var jag 18.
11. blues brothers är min absoluta favvofilm alla kategorier.
12. vi är en extremt stor familj. på födelsedagar är vi alltid minst 30 pers, och det är om vi bara bjuder in de närmaste.
13. jag har någon slags ätstörning som det nog krävs en psykolog för att definiera och ta tag i. den går inte ut på att banta eller så, jag kan bara inte äta viss mat. till exempel mat som är för ihopgeggad eller där allting rör vid varandra eller när jag inte vet vad som är i. jag kan heller inte smaka av mat när jag lagar den. och om det finns flera sorters chips i samma skål får jag hjärtklappning. och nu är det ändå rätt okej om man jämför med när jag var liten, nu kan jag till exempel äta fisk.
14. jag har haft 4 hamstrar, eller 11 om man räknar alla bebisarna en fick. jag älskar hamstrar.
15. jag kan sjunga.
16. jag måste ha en livsplan på minst 5 år i taget, annars känner jag mig ostrukturerad.
17. jag pratar med mig själv utan att märka det, helst när jag är i en diskussion med nån annan. och jag kan byta samtalsämne mitt i en mening.
18. jag är helt enkelt väldigt, väldigt disträ.
19. jag har i stort sett fotografiskt minne och kan memorera vad som helst, men ibland glömmer jag ta på mig skor innan jag går ut. jag skyller det på medicinerna.
20. när jag är sur på människor tycker jag att de blir fula, och vice versa.
21. jag äter nästan bara ekologisk mat, det spelar fint in i mina matnojor.
22. jag har två pappor.
23. enda anledningen till att jag håller mig uppdaterad om nyheter är för att jag råkar se dem när jag går in och kollar skvallret.
24. jag blir riktigt tjurig om nån säger att jag har halvsyskon, som att det skulle vara mindre värt på nåt sätt. mina syskon är hela och rena(?) och friska.
25. jag kan skruva isär och bygga ihop en dator utan problem, det har min ena pappa bankat in i huvudet på mig.
26. om jag fick välja mellan att äta en hel chokladkaka eller bryta foten skulle jag antagligen välja det senare. antagligen. så mycket hatar jag choklad.
27. jag grät i slutet på transformers 2.

4 kommentarer:

  1. Jag har också #13, i alla fall det där med gegga och chips! Fisk funkar ibland.

    SvaraRadera
  2. ja, fisk är svårt. den måste vara på ett visst sätt. glömde grejen om svamp också. bara tanken på det gör mig illamående. martin tycker att jag är ganska knäpp, men eftersom jag blir hysterisk när det blir fel så låter han mig hållas.

    SvaraRadera
  3. Där skiljer jag mig. Om jag bara fick välja en sak att äta resten av livet skulle jag nog välja svamp. En gång åt hade jag och Martin med oss champinjoner istället för godis på bion.

    Det var visserligen mest konstigt och kul. Men ändå bra på nåt sätt.

    SvaraRadera
  4. haha, när det kommer till martin så blir jag inte förvånad över något. inte när det kommer till dig heller faktiskt. men det är ju därför jag gillar er.

    SvaraRadera