fredag 26 mars 2010

bird is the word.

här ute på landet finns det många djur. rådjuren går omkring utanför fönstren och kaninerna hoppar omkring. jag har till och med sett en älg. i höstas när jag typ bodde här så vaknade jag på morgonen av ett jäkla hackande, och med risk för mitt eget liv gick jag ut för att ta reda på vad det var. den första dagen hittade jag det inte, men nån dag senare satt det en liten hackspett där och försökte ta sig in i huset.

och just nu dårå, ja just nu är det en fågel i öppna spisen. ganska irriterande faktiskt. den har tagit sig in genom skorstenen och vi behöver vara två för att få ut den utan att skada den eller förstöra huset så den får sitta där stackarn. jag går omkring och pratar med den men jag vet inte om det direkt lugnar ner den.

på landet hemma så har vi öppet ut från eldstaden, inga dörrar som här. så där flyger det ner fåglar ibland och bajsar i hela vardagsrummet. det är inte så trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar