onsdag 24 mars 2010

i österrike finns det chips som heter snips.

jag kollar alltid in läsk- och chipsutbudet när jag åker utomlands. österrike fick mycket väl godkänt. roligt det där tyckte jag, party-snips.

och the weirdest thing hände. jag och martin gick omkring i mq, museums quartier, när vi såg någonting fladdra på marken. så stod vi en stund och tittade på det innan vi plockade upp det. det visade sig vara en sedel. 100 euro, bara sådär. ingen var i närheten och det stod inget namn på den. vi blev så chockade att vi gick och fnittrade hysteriskt i en halvtimme sen. jag var till och med tvungen att fråga en man om det var en riktigt 100-eurosedel. så vi är 1000 spänn rikare nu, jag och martin.

1 kommentar:

  1. jag har gått genom hela museum quarier och letat med microskop! kan inte rikingen tappa en till? haha kanske tar en promenad förbi ikväll igen;)

    SvaraRadera