söndag 14 mars 2010

lite epilepsi med det, tack.


förutom alla mina vanliga schyssta sjukdomar så får jag lite epileptiska anfall då och då. men mest känningar som inte utvecklas till anfall. när man får såna här kan man få sinnessensationer som till exempel att man ser auror eller hör konstiga saker. jag får lukthallucinationer, typ som jättestarkt rengöringsmedel. hur himla kul är det? nitlott. det här är saker jag skulle kunna tänka mig istället:

  • att alla runt omkring mig ser ut som superhjältar. jag vet ju vad martin skulle vara. hulken!
  • höra musik som jag sen skriver ner och blir multimiljonär på.
  • höra gud, skulle ju kunna vara kul att höra vad han/hon/den/det har att säga. det sägs ju att jeanne d'arc hade epilepsi och att det var under anfall hon trodde att hon hörde gud.
  • se auror på folk i olika färger och sen bli spåtant. jag har ju redan looken lite inne med långt trassligt hår och crazy eyes.
  • att tiden saktar ner jättemycket så jag hinner med en massa tänkande. som det är nu kan jag ju inte tänka alls under mina små hallucinationer.
  • regelrätta hallucinationer, lite som en tripp. fast det skulle nog inte hålla i längden.
a girl can dream.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar