lördag 13 mars 2010

hum hum från hummusen.

nu har jag gjort den godaste hummusen jag någonsin ätit tror jag. stavas det hummus förresten? jag orkar inte googla. det blir mycket kikärter idag, har beställt falafeltallrik från onlinepizza.se. fantastisk uppfinning. fast nu kom jag på att jag kanske inte får vitlökssås till, ve och fasa. jag är ju noga med min mat. för att inte säga manisk, matmanisk.

en gång skulle mitt kära exkex arvid och jag ha picknick i botaniska trädgården. han köpte med sig mackor från subway och det var ju jättesnällt, det var bara det att han inte frågade mig vad jag ville ha på. så han kom där glad i hågen med en smörgås med ranchdressing på, och jag fick tokkämpa för att hålla tårarna tillbaka. jag hade ju inte valt ranchdressing och jag visste ju inte hur det smakade. det är helt otroligt vilken ångest jag får av sånt, och det är helt otroligt vad störd jag kan vara. historien slutar i alla fall med att jag gillade ranchdressingen och tog det på mina mackor i fortsättningen. slutet gott, allting gott. fast kanske inte såsen de har haft på min falafeltallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar