söndag 14 mars 2010

jag och mina 13 män.

läste lottas blogg, hon skriver om att bo i ett hus fullt av män och hur hon på nåt sätt har kommit in i det här manliga (om man nu kan kalla det det i dessa jämställdhetstider), som sport hela tiden, öl hela tiden och massa rapar och fisar. så då började jag tänka lite på mig själv. jag har ju bott med 13 män nu i ett halvår. det är 6 tjejer inklusive jag som bor här men det är 3 som faktiskt är här. och jag tror faktiskt att jag är helt tvärtom, jag har nog blivit mycket tjejigare sen jag flyttade hit. självklart mekar jag fortfarande med datorn och jag har ju självklart flest verktyg av alla men jag står och bakar hela tiden, och pysslar om mina killar. jag fixar och trixar och pysslar mest hela tiden. fast sen är det väl som vanligt så att jag står för det mesta av rapandet. inte fisandet dock, tjejer fiser inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar