onsdag 5 maj 2010

man kan ju alltid ge lite.


jag gav pengar till röda korset förut. det gör jag inte längre, av förståeliga anledningar. tycker liksom att det finns viktigare causes än gubbar i kostym som behöver 20 millar i bonus. så jag har ju funderat en del på vad jag ska lägga mina pengar på istället. och kom fram till det här. att vara världsförälder tycker jag verkar så fint, och bättre än att vara fadder hos till exempel plan, där man får så personlig kontakt med barnet man stödjer. här går pengarna till alla barn istället, lite som orangutangorganisationen jag stödjer, och det tycker jag är rättvisare. för alla barn har ju inte turen att få jätteengagerade faddrar, och för mig skulle det lätt bli så att jag blev helt överengagerad i det här barnet som faktiskt ska lära sig leva sitt eget liv. det här är självklart bara min åsikt.

nog om det, i höst ska jag och martin bli världsföräldrar i alla fall. om inte annat kan vi ju se det som bra övning. efter det kan vi ju skaffa en kanin eller nåt.

2 kommentarer:

  1. har varit och intervjuat UNICEF för någon vecka sen, det verkar som det sitter riktigt schyssta människor hos dom iaf!

    SvaraRadera
  2. det är awesome. ja jag tror på unicef och fn i stort. skulle vara coolt att jobba där nån gång.

    SvaraRadera