måndag 10 maj 2010

åh förresten.

gick och tänkte lite på det här med att fler och fler läser här, och att jag verkligen tänker efter ibland när jag skriver för jag vill inte få nån knäpp anonym kommentar. jag är ju minst sagt känslig om vi säger så. men så läste jag ett så himla roligt citat av fritiof nilsson piraten - "man kan inte skriva om en synål utan att någon enögd djävel tar åt sig." vet inte riktigt om jag kommer kunna ta åt mig av det, jag kommer nog alltid tänka efter innan jag skriver. och jag vill heller inte skriva taskiga eller puckade grejer (fast puckat blir det väl ändå ibland) men det där fick mig bara att tänka på att oftast handlar det ju inte om vad någon skriver, utan snarare vad den som läser känner. inför bloggaren, ämnet, valfritt. och oftast är väl också anledningen med knäppkommentarer att få den ena eller andra bloggaren att må dåligt.

och jag vet, en anonym kommentar med lite otydligt budskap. men som sagt, känslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar