onsdag 22 september 2010

qbic.

tänker inte ens gå in på hur sjuk jag är just nu. ett ord bara: bajs.

anyhoosers. 29 oktober åker jag och martin på den efterlängtade europaresan vi har snackat om hur länge som helst. vi blir borta i tio dagar. vi ska till berlin, prag, wien och amsterdam och allt börjar lösa sig hur bra som helst.

jag har släktingar i berlin och genom farmor har jag lyckats få kontakt med en av mina sysslingar som jag inte träffat sen jag var liten och vi ska få bo hos honom. mycket roligare än att bo på hotell och mycket billigare också. dessutom får vi ju en guide i berlin vilket inte är helt fel. och så hoppas jag få träffa resten av släktingarna där nere, philipp har en bror till exempel.

sen kommer vi till prag och där ska vi bo på det billigaste hotellet jag kunde hitta. 492 kr för två nätter, två personer och frukost. helt okej. parkering ingick också. lite härlig öststatskänsla över hotellet och det är ju det man vill ha när man kommer till tjeckien. dessutom är vi bara där två nätter så vi vill ju hinna se så mycket som möjligt av prag och då kan man ju inte hänga på hotellet. eller i det här fallet, pensionatet.














sen kommer vi till wien och där ska vi bo hos min älskade gabs och hennes istvan. där är vi i tre nätter och det ska bli hur mysigt som helst, jag älskar wien. och gabbi. eftersom vi var där i våras så är det ingen panik att se allting utan vi kan bara ta det lugnt och umgås och åka på bilutflykter utanför wien hoppas jag.

avslutningen på resan blir amsterdam i tre nätter. där har jag hittat mitt favorithotell of all times tror jag. har aldrig hört om den här kedjan förut, qbic. de är jättebilliga och ligger lite utanför centrum och det är som ett koncepthotell. allt är jättedesignat och kubiskt och upplyst av lcd-ljus. man sover i en kub som är ihopsatt med en annan kub som är badrum och allt är jättetokigt. blev helt till mig över det. så jag hoppas verkligen martin går med på det hotellet. där var det 2415 för tre nätter och två personer vilket är helt okej. slutnotan för hotellen blir ju mindre än 1500 kr per person.































































sen under vägen kommer vi stanna lite här och var där vi får lust, det ska inte vara någon stressresa. jag längtar ihjäl mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar