lördag 11 september 2010

bara kollar på soluppgången på österlen.

försökte blogga igår från min iphone. gick mindre bra. sitter i martins mammas hus i vik på österlen. min morfar dog i torsdags och jag blev bara så himla ledsen så martin kom ner och igår åkte vi hit. alltid skönt att åka bort lite tycker jag och jag älskar att vara här. tyvärr börjar jag bli jätteförkyld, därav den tidiga uppvakningen. och mycket möjligt varför jag somnade klockan åtta igår kväll. gick upp klockan sex, faktiskt riktigt mysigt. kändes bara tråkigt att lämna martin själv hela kvällen igår, men lämnade honom med min iphone i alla fall.

och martin och jag, vi är definitivt tillsammans, det är vi. som min farmor sade, alla gör misstag och vi måste låta dem göra det. och är det någon som ångrar sina misstag, och jobbar för att ställa dem till rätta, så är det martin. har aldrig blivit så uppvaktad i mitt liv. därmed inte sagt att allt är helt förlåtet och glömt. förlåtet, om inte helt så pretty damn close. glömt, nej och det verkar ju som en dum idé ändå. varför inte bara lära oss av de misstag vi gör?

som jag och lotta säger, vi kan förstå, men inte försvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar