lördag 18 september 2010

åh vilken dag.

min födelsedag alltså. den överträffade alla förväntningar. sov där på dagen, och fick massa fina telefonsamtal. sen kom tess och tobbe och vi hade mys och jag städade (lite av en favvosyssla). sen dök martin upp och vi gick mot stan utan att jag visste var vi skulle! det visade sig vara rå epok, en jättehäftig sushirestaurang i lund som bara serverar svenska, lokala, ekologiska råvaror. helt i min stil alltså. jag fick vegetarisk sushi som var helt gudomlig. martin beställde in 50 bitar till oss, vilket gjorde att han fick en applåd av personalen (som för övrigt var helt fantastisk), och jag orkade bara 10. vilket gjorde att han alltså fick äta 40! efter det gick vi till grand hotel och drack uragoda drinkar. sen sov vi där! helt otroligt var det, hur mysigt och fint som helst. frukostbuffén var inte av denna värld. man fick liksom nygräddade våfflor... tyvärr var jag lika kul som vanligt och kunde inte äta alls mycket, men fick i mig lite av varje.

i present av martin fick jag en road trip. genom europa! det blir berlin, prag, wien och amsterdam. längtar! utöver det har jag fått pengar, en grej man gör rent iphonen med, en superfin väska (på bild), te, marmelad och en tavla. och en blomma också av en korridorare!

just nu är vi på österlen. det är korridorsfest hemma hos mig och jag ville rymma. kommer tillbaka imorgon och fixar i ordning mitt rum. var på ikea idag och köpte äntligen en matta. och lite andra grejer. det blev inte mattan jag visade, utan den dyrare. men det var den värd!

































































































































































































































































ps. sorry för världens längsta inlägg. hade bara mycket att säga. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar