tisdag 9 november 2010

vad ska man göra?

det har hänt så mycket fruktansvärt det här året. i helgen var det ännu en grej, jag berättar i ett annat inlägg om det. i alla fall är jag ganska sänkt. det här året har jag ju i alla fall lärt mig en hel del om mig själv och dem runt mig. vilka jag kan prata med och lita på. för ibland, ibland, behöver jag också stöd. hela det här sista halvåret har jag försökt vara stark för många andra. självklart har alla ställt upp för mig också, men ibland vill jag bara krypa ihop i en liten hög och bara vara liten. och det funkar ju inte alltid, de människorna som borde vara där då är inte alltid det. men det är då jag ringer min farmor, hon har alltid varit den som tröstat mig och tyckt synd om mig alldeles lagom och lite för mycket. jag har nog helt enkelt världens bästa farmor.

till råga på allt håller min dator på och kajkar ihop totalt. så nu letar jag efter en ny, och jag måste ju erkänna att det faktiskt är ganska roligt. one thing is sure, inte blir det en pc i alla fall. jag är appleomvänd for life.

2 kommentarer:

  1. En bra grej med att välja Mac är att man får ganska mycket gratishjälp av mig om man behöver :D

    SvaraRadera
  2. det tycker jag är en väldigt bra grej som väger väldigt mycket i macs fördel. hela du är en bra grej tycker jag faktiskt.

    SvaraRadera