tisdag 30 november 2010

heja sjukvården?

idag är jag ganska glad i sjukvården faktiskt, händer inte så himla ofta. men jag har dragit på mig luftrörskatarr, en evil bitch till luftrörskatarr också. och jag skulle inte vilja säga att den kom som ett brev på posten, nej nej, så lång tid tog det inte. utan jag gick från att må rätt bra till att hosta lungorna ur mig på fem minuter. och sen hosta hosta hosta hela natten. ungefär som ett sms kom den. så imorse när jag ringde vårdcentralen lät jag som roadkill och de ba "ehh, du låter jättesjuk. kom inte hit och smitta nån. här är alla recept i hela världen!" så jag slapp gå ut i 8 minus med trasiga luftrör. och tess går och hämtar ut receptet. så inom nån timme eller så tänker jag uppnå sweet sweet bliss (alltså att kunna andas ordentligt) genom morfinbaserad hostmedicin.

ja och stackars martin ligger däckad på öland med samma grej. det kom exakt samtidigt för oss. och han kan inte bara ringa till vårdcentralen som jag eftersom han inte har en läkare där och han är inte riktigt tillräckligt sjuk för att åka dit heller. så han får bara ligga där och må dåligt utan att kunna göra nåt. jaja, ett fungerande förhållande handlar väl om att dela. även på luftrörskatarr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar