måndag 7 februari 2011

en liten lista!

jag gillar verkligen listor, och den här var rolig. snodd från monas universum



finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?

nej det tycker jag nog inte. jag tycker personen gör namnet mer än namnet gör personen. har kanske lite svårt för namn som slutar på y (sorry pappa).

om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?

vet ni, ingen alls faktiskt. jag är så himla osugen. och jag är så sjukt nöjd med killen jag har att det knappt går att tänka på nån annan. fast jag gillar alla mina ex (alla två, eller tre) jättemycket.

finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?



hmm, skövde är väl inte supersexigt. men jag skulle nog kunna vänja mig. nåt jag verkligen gillar är norrländska. kan tycka det är lite jobbigt med total grötskånska också.


om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?

man (jag) kan inte leva utan böcker. man (jag) kan lätt leva utan smink.

om du var sommarpratare i p1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?



kanske om den gången min syrra trodde att jag var ett spöke och jag också blev rädd. eller om den gången jag blev stoppad av polisen för rattfylla. när jag var 17 och knappt ens hade smakat på alkohol. jag var duktig på det sättet.


om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?

hmm, min kille. hands down.

vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?

jag tror inte mormors mamma jobbade på så sätt, men de hade en gård tror jag. ute i nykvarn. farmors mamma var kokerska.

skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för- och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?

jag tror faktiskt det.

nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”hur kunde jag vara så jävla dum!?

jag tror att jag kanske flyttade hemifrån för tidigt. jag har egentligen aldrig ångrat det, för det var superskönt. men jag hade nog mått bra av att stanna hemma lite till.

finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?

ja, inte läkare i alla fall. då springer jag åt andra hållet. säpo skulle vara coolt, värsta hemligt liksom.

villa, hund och volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?



villa, hund och mercedes tror jag allt.


om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?



ja de är ju två, möjligen tre. så det skulle ju inte direkt bli en paneldebatt. men antagligen att jag inte släpper in nån. och att jag planerar för mycket.


om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?

gabbis hem alla gånger. superfin lägenhet i wien. stackars gabbi och istvan bara som skulle behöva bo i mitt lilla galna rum på min galna korridor.

vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?



bakom en jättestor bil på ett bilförsäljarställe. i belgien.

2 kommentarer: