måndag 11 oktober 2010

arg.

jag läste en grej på en blogg, och det fick mig att tänka på en grej igen som jag har funderat jättemycket på, en grej som gör mig så otroligt himla arg. när människor ser andra människor må dåligt och inte gör någonting. det kan vara vad som helst, någon som sitter och gråter bland massa andra människor utan att blir tröstad eller till och med människor som blir misshandlade utan att någon ingriper. för det är ju så lätt. att bara visa lite medmänsklighet. jag var på min morfars begravning förra veckan och när vi skulle gå fram till kistan och säga hej då var det knappt att hans fru klarade av det. jag stod inte ut med att se henne så ledsen och inte göra något så utan att egentligen tänka på det for jag upp och kramade om henne, och min syster som hade varit precis bakom henne gjorde likadant. så lite som gör så mycket.

och jag blir så arg när jag tänker på människor som inte gör så. jag har liknande känslor för människor som inte hjälper mammor/pappor med barnvagnar på bussen eller inte reser på sig för att ge sin plats till någon som behöver den bättre. om jag som är reumatiker kan göra det kan nog de flesta göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar