måndag 6 december 2010

saker som gör mig glad.

min soffa. den är så stor och mysig och helt full med sköna kuddar. här sitter jag och martin och äter och tittar på roliga serier.

min säng. också stor och mysig och full med kuddar och det stället där jag spenderar mest tid. den är så mjuk så man bara vill vara där hela tiden och jag fyller den med massa täcken och kuddar så det blir supersuperfluffigt när jag är sjuk och behöver fluff. oftast är den bäddad men den är väldigt mysig så här också.

min fina hund från de skotska högländerna som vaktar mina nycklar. en dag låg han helt plötsligt i brevlådan och oj så glad jag blev. han är alldeles perfekt att ha i jackfickan så man kan stoppa ner handen och krama honom då och då.

mitt fönster. just nu lite stökigt för jag håller på och odlar men jag älskar att stå där och titta ut på hundar som leker på gården och det är så vackert nu med all snö. och så hänger min bästa ljusslinga och lyser upp. på vajern i fönstret hänger två pärlplattor oscar har gjort, en fin halmängel som jag hittade på en lampa en gång, gabbis pussavtryck som är de finaste som finns och ett visitkort från min favvorestaurang i tunisien med ett meddelande där det står att jag har 10% rabatt.

mitt plastbord som jag har haft sen jag var 16 som är helt fullt med ljus så man knappt får på locket.

kjell, som jag bara blir gladare och gladare i för varje dag som går. jag är inte för att djur ska stoppas upp och tycker att det är ganska obehagligt. men det är någonting med kjell, han behövde komma hem till mig. och man kan klappa hans päls och prata med honom om vad som helst. det är som att ha ett husdjur, fast nästan bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar