söndag 29 augusti 2010

förlåt att jag inte bloggar. jag är dum. här är en lista. varsågod. gillar listor.

10 favoriter.
färg: rosa. jag gillar verkligen rosa. och lila. och grön. grön gillar jag jättemycket. men mest rosa.
mat: pastasallad, grönsaker, toast skagen.
band: arcade fire. mums.
film: blues brothers, så klart.
bok: jag kan inte välja, finns för många bra. när jag var liten var det barn 312.
sport: fickpingis. skoja ba. minigolf gillar jag.
årstid: höst är himla mysigt tycker jag. studentens nyår liksom.
veckodag: friday, i'm in love.
glassmak: har precis börjat upptäcka det braiga med glass. gillar hemmagjord mjukglass, och så gillar jag sån med lemoncurd och maräng. valnöt är gott också. och sån med strawberry cheesecake, fast den är jättedyr.
tid på dygnet: gillar när kvällen precis har börjat och man vet att man har värsta myset framför sig och kan tända ljus och gosa. så typ åtta på kvällen väljer jag.

9 för tillfället.
humör: är trött ett humör?
smak: spott.
kläder: rosa mysbrallor, gul t-shirt och hysterisk sjal från monki med monkisar på.
bakgrund: cola som bubblar och johans 3 fläktar som låter in i mitt rum. ibland skriker de från köket. johan är full. igen. jag har låst min dörr.
nagellack: jätteturkost på tårna.
tid: 23.20.
omgivning: mitt mysrum.
irritationsobjekt: livet, stöket, världen.

6 har du någonsin.
dejtat någon av dina nära vänner: jag har dejtat nån som har blivit en nära vän sen, men inte tvärtom.
brutit mot lagen: yes sirree bob.
blivit arresterad: nej, men det finns en rolig historia om en rattfylla som aldrig hände.
badat naken: jarå.
varit med på tv: några gånger sådär, en gång i en väldigt känd ungdomsserie. och en gång när jag var på bibblan när jag var fem.
kysst någon du inte känner: en gång sa jag till en kille jag aldrig pratat med att hans kompis tyckte vi skulle hångla. han sa att han tyckte det gick rätt dåligt. sen hånglade vi. fast egentligen ville jag ju bara berätta vad hans kompis sagt.

3 personer.
du kan berätta allt för: min bästis. min andra bästis. min tredje bästis.
du tycker om: farmor. dave grohl. han som uppfann cola. rätt självklara val.
du inte gillar: sånt tänker jag inte så mycket på. gillar nästan alla för det mesta.

2 val.
kaffe eller te: te är det bästa jag vet nästan. kaffe verkar asäckligt, vill inte testa för att ta reda på det.
vår eller höst: skulle ju vara jätteknäppt om jag valde vår nu när jag valde höst som favvoårstid.

1 önskan.
angst be gone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar