måndag 16 augusti 2010

lyckan i ett ord. och en siffra.

















igår beställde jag en sån här. den till vänster. det är den nyaste iphonen. jag har nog aldrig varit så lycklig över en pryl. särskilt som jag inte alls hade tänkt köpa en sån, utan helt plötsligt bara bestämde jag mig. har gått omkring och önskat mig en i 3 år men tänkt att jag väl inte behöver en sån. men igår kom jag på att jag faktiskt kan unna mig någonting efter det här helvetesåret, och det här är det jag önskar mig mest. sommaren mellan tvåan och trean på gymnasiet köpte jag en då relativt ny telefon som var ganska dyr och avancerad på den tiden, det var senaste gången jag köpte ny telefon. den hade jag i tre år innan jag klämde den i en bildörr. sen dess har jag haft gamla nedärvda mobiler från mormor, en skittelefon jag köpte på tradera för några hundringar, och till slut nu en jättefin men väldigt enkel telefon som jag fick av min vän mitchell. jag har alltså aldrig haft något så här avancerat. dansade runt i huset och sjöng igår för att jag var så glad.

materiell lycka alltså, bästa lyckan. nackdelen är att jag måste vänta ett jäkla tag på den för det är ett sånt tryck på dem. och jag måste hämta den i södertälje. men sen är det bara fördelar.

on another note. jag ser verkligen ingenting, har glömt glasögonen på övervåningen och orkar inte hämta dem. muy jobbigt.

och en till note. nu kanske jag kan blogga lite bättre, och med roliga bilder. för jag har hört att man kan det med iphone. då blir gabsen glad med bilder ur mitt liv. för gabsen är jag en kändis nämligen.

2 kommentarer:

  1. every single day darling! Och jag vill hellre använda ordet "stjärna". Puss!

    SvaraRadera
  2. haha, du är helt enkelt för underbar! pusspusspusspusspuss!

    SvaraRadera