lördag 21 augusti 2010

migrän.

jag firar in lördagen med en riktigt sopig migrän. efter hur mycket värktabletter som helst är det dock hanterbart nu. ligger i sängen i pyjamas i mitt mycket stökiga rum. alla grejer jag haft hela sommaren ligger huller om buller. jag är nämligen i lund nu! dagen igår var en lång road trip från min stuga ner hit. vi pausade på vägen på till exempel kolmården och spenderade dagen där, och i brahehus och gick omkring lite när föraren blev alldeles för trött och jag hade slocknat. och sen stannade vi utanför markaryd för att byta plats i bilen. jag har nämligen börjat köra bil igen! 5 år senare liksom. och herregud vad kul det är. har aldrig kört diesel förut så det var lite spännande men klarade mig väl utan alltför många motorstopp.

och kolmården. herregud vilket ställe, jag rullade bara omkring i min rullstol och var lycklig. det är ju superstort med massor av olika djur men jag tror nog att favoriten var en liten gris jag gosade med. hon stod och hängde sådär som grisar gör och så började jag klappa lite och sen klia. då lade hon sig på marken och rullade över på sidan så jag skulle kunna klia henne på magen och under benen. precis som en hund! jag kunde verkligen inte slita mig, det var något av det gulligaste jag varit med om. det här ska definitivt bli en sommartradition. de hade nån schysst rabatt med ica-kortet också så det var inte så fasligt dyrt. rekommenderart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar