måndag 5 mars 2012

makes you look like a lumberjack, but, are you man enough to wear it?


När Martin har åkt från Bangkok blir det ett himla farande på mig. Jag har missförstått lite hur saker och ting ligger i Thailand (surprise surprise). Jag trodde nämligen att Suan Mokkh (retreaten) låg norr om Hua Hin, men det ligger väldigt mycket söder. Så den 27 mars tar jag en nattbuss ner och spenderar 2 nätter där i närheten och sen efteråt får jag ta ett kvällståg till Hua Hin och komma fram väldigt sent.



Så då funderade jag lite, det finns ju ett ställe i Thailand som kan vara det bästa jag har varit på i hela världen, Khao Lak. Varför inte åka dit? Så det gör jag. 28-30 mars tänker jag bo i en liten bungalow där och bara bada och äta god mat på stranden. Den 30 mars tänkte jag åka till klostret och spendera en "bonusdag" eftersom registreringen börjar klockan 7 nästa morgon och jag vill vara säker på att få en plats. Sen hör ingen av mig förrän den 11 april.



Just nu är största ångesten packningen. Jag har fått låna en stor ryggsäck men det gäller ju att packa smart. Måste ju har massa grejer som myggmedel och solkräm, alltså inte massor av plats för kläder. Jag får väl vara nöjd om jag kan ha olika kläder i 7 dagar och sen börja om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar