måndag 5 mars 2012

budget budget budget.

Något som kommer ligga långt fram i huvudet den här resan är budget. Jag har inte oändliga resurser och jag tycker att det är extremt viktigt på en sån här resa att ha en ordentlig buffert. Hela tiden från 19 mars-18 april är bokat och klart. Jag räknar inte in flygbiljetten men följande:


  • Hotell i Bangkok
  • Resa från Bangkok till Khao Lak med nattbussen
  • Hotell i Khao Lak
  • Resa från Khao Lak till Suan Mokkh
  • Vistelse på Suan Mokkh 30 mars-11 april
  • Tågresa upp till Hua Hin
  • Hotell i Hua Hin
Så vad kostar allt det här då? Totalt 2555 kronor, alltså cirka 85 kronor om dagen. Min budget är som sagt på 200 så då har jag ju lite pengar kvar att käka för varje dag. Tanken är att spara det som blir över från min budget varje dag och lägga det på något riktigt kul, typ lyxhotell eller nån utflykt.

Kanske är skittrist att läsa massa om budget och uträkningar men när jag letade efter forum och bloggar med sånt så hittade jag ingenting bra. Jag hoppas att nästa person som planerar en Asienresa kan hitta hit!

2 kommentarer: