söndag 4 mars 2012

Allt börjar falla på plats.

Jag bloggar i min iPhone och nu såg jag att jag visst hade massa inlägg som inte kommit upp. Men de känns lite daterade så jag låter dem vara.

Jag har nu fixat det mesta för en månad i Thailand. Tanken är att det ska bli mer än så men så långt planerar jag. Efter en månad måste man lämna landet så då tänker jag mig att det blir tåget ner till Penang (Malaysia) och sen fortsätta utforska där, KL ska vara hur häftigt som helst.

Jag köper en enkelbiljett för jag är ganska orolig för min hälsa och vill kunna ta mig hem direkt om det skulle vara något. Men jag tror verkligen att värmen och allt det underbara Asien har att ge kommer hjälpa mina bekymmer otroligt.

Resan börjar med en vecka i Bangkok, tillsammans med Martin. Där ska vi bo 300 meter från centrum på Mayfair Suites. Det kostar lite drygt 300 kr per natt för oss tillsammans så per person är det ju en spottstyver. Skulle man kunna tycka. Martin åker till Seoul den 27 mars och då tänkte jag mig nåt vandrarhem på Khao San Road eller så, kommer säkert på något bra. 31 mars ska jag till Suan Mokh, ett kloster, och stannar där till 11 april. Där ska jag meditera och yoga mest hela dagarna. Det kostar 2000 baht för hela vistelsen inklusive mat, cirka 500 kronor. Sen blir det tillbaka till Bangkok och direkt vidare till Hua Hin. Hur jag kommer dit blir spännande för det är thailändskt nyår då och tågen är fulla. Men det löser jag! Där ska jag bo på ett jättegulligt litet hotell som heter Les Bobo's och för det betalar jag 500 kronor för en vecka. Sen var ju då tanken att jag ska ta tåget därifrån till Penang och sen är det oklart.

Klart är dock att jag kommer blogga hela upplevelsen. Jag kommer kanske inte ha internet så mycket och på retreaten får jag inte ens ha mobilen men jag skriver ner och så lägger jag upp när jag får nät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar