måndag 14 mars 2011

pannkisar.

















jag och min mamma har nån slags gemensam sjukdom. vi kan inte göra vanliga svenska tunna pannkakor. amerikanska javisst. men jag har aldrig fått tunna pannkakor hemma när jag växte upp och jag har inte kunnat göra det själv heller. men så var jag hemma hos tess i lördags och bestämde mig för att testa så att hon kunde ha en liten överraskning i köket när hon kom hem. och dra på trissor, det gick! supersupersupertunna blev de, lyckades lära mig själv massa trick. så sjukt gott. problemet var bara att jag gjorde det på vanlig mjölk, med grädde till. big no no för min mage, har haft så himla ont. men det var så gott så jag är sugen på det igen! idag var jag och handlade laktosfri mjölk och grädde och så har jag margarin hemma.

imorgon blir det sjukt god middag. pannkakor med grädde och jordgubbssylt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar