torsdag 27 januari 2011

smile?

ibland har jag såna där dagar då jag tror jag är med i dolda kameran eller nåt. just nu åker jag tåg till öland och alla är bara jätteknäppa.

först gick jag på tåget i lund och det börjar med att det ropas ut i högtalarna: "hallå hejsan, ni sitter just nu på ett tåg, och på ett tåg är det ju bra att ha biljetter, så om ni tar fram dem blir vi himla glada." och han var jätteskånsk.

sen skulle jag krångla av mig min stora ryggsäck (tack mamma, den är perfekt till att åla tåg) och min hand fastnade och när jag drog så bara schwungade den ut. och hamnade rakt på en tjejs bak. och jag blev så himla förvånad så det tog en liten stund innan jag tog bort den. men hon var en good sport (hennes pojkvän med för den delen) och vi fick ut några bra skämt ur det.

sen skulle jag byta tåg och jag var först att gå in i vagnen men släppte ut några först. då hade en gubbe väldigt bråttom att komma in men jag kom i alla fall på först. men han hade ändå jättebråttom och tjoffade in sin väska i mina ben bakifrån. "oj då" sa jag. "ingen fara" sa han då. men hallå! det var ju han som buffade mig! han ska väl inte säga att det inte är nån fara, han ska ju be om ursäkt. då sa jag "nä det var mer att det gjorde ont på mig" för det gjorde det faktiskt. han såg väldigt konfunderad ut. bajsgubbe.

och så kom jag på att jag glömde min cola på andra tåget och behövde ta mina meds så jag gick till kiosken för att köpa en festis. men då fick jag inte handla för jag hade inte kontanter och jag har glömt leget hemma och då får man inte handla med kort. så helt plötsligt såg han att jag heter nyrén i efternamn och det hette han visst också och det är superovanligt. så han bestämde sig för att lite på mig och nu har jag en ekologisk päronfestis. win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar