tisdag 12 juni 2012

näst sista natten.




Om ungefär en timme kommer Martin vakna till sin sista dag i Sydkorea. Och jag ska sova näst sista natten ensam här. Han landar sent imorgon kväll i Köpenhamn och ska sova hos sin bror och svägerska i Lund så han kommer inte hem förrän torsdag.

Jag försöker se positiva saker i att vara ensam nu bara för att inte bli tokig av längt. Ingen som snarkar, inga grejer på golvet, jag kan äta lite hur som helst (nachosen med dipp till middag idag). Fast vem försöker jag lura egentligen? Jag byter ju såklart allt det där mot att bli klappad på magen på morgonen och bli pussad på ryggen på kvällen.



De senaste månaderna har vi pratat väldigt mycket om mat. Först var det ju världens smaksensation att komma till Bangkok. Sen utbyta mathistorier när jag var själv i Thailand. Alla matkriser i Korea. Men allra mest vad vi skulle äta när vi kom hem. Vi har till och med gjort en lista. Martins högsta önskan, det han vill bli serverad när han kommer hem, är snittar. Och oj vad han ska få snittar.


- Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar