måndag 4 april 2011

...and we're back.

jag är inflyttad i min stuga, har fått igång internet (dock inget rinnande vatten men internet är viktigast) och det är så himla bra här. har packat upp allt och fått i ordning och ska visa så fort jag bara kan. det finns lite quirks med att bo så här. huset har till exempel ingen värme, jag har bara element som jag kan ta fram och koppla in i väggen. så det gjorde jag igår, en stor läskig sak som jag kopplade in i vardagsrummet. och så tände jag ljus i sovrummet och stängde om mig och tänkte att jag skulle få upp värmen där och inte släppa ut den. när jag vaknade (sju) imorse var det iskallt i sovrummet och jättevarmt i resten av huset så där lärde jag mig nåt. fick skrämselslag också av fönstrena i vardagsrummet, det hade blivit frost på dem och det såg ut som att någon skrivit läskiga tecken. tog kort på det, skitäckligt. utöver det har jag upptäckt att jag inte vågar gå till dasset på natten, så det blir till att öva sig i hållning. men överlag stortrivs jag och det är helt underbart att ha sin egen lilla stuga.

något som inte var underbart var att flytta ut möblerna härifrån och sen flytta in mina. det var bara jag och martin och jag lyckades tappa möblerna på mig själv hela tiden så jag har en mosad tumme, tå, axel, och två lår. helt blått. ett lillfinger också.

det finaste av allt är att om ett par månader är vi tre som bor här. jag, martin och lola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar